Roller

seismikk.jpg

Foto: Arne Bjørøen

Det er definert ulike roller i meldesystemet, og disse angir hva du han anledning til å se og gjøre.

De er innlemmet i Altinn sitt påloggingssystem.  Rollene som finnes er følgende: 

  • Innmelder (selskap) – den hos rettighetshaver som melder inn undersøkelsen i meldesystemet) 
  • Saksbehandler FDIR 
  • Godkjenner FDIR 
  • Saksbehandler HI 
  • Godkjenner HI 
  • Saksbehandler Sokkeldirektoratet
  • Godkjenner Sokkeldirektoratet 
  • Delegerer: Den i organisasjonen som er delegert myndighet fra øverste leder til å administrere tilgangene til løsningen i Altinn. Denne personen legger til og fjerner personer tilknyttet egen organisasjon som brukere av systemet.

Det er et poeng å holde antall roller til et minimum siden en del programmering er knyttet til de ulike rollene. I innmeldende selskap må alle som skal ha tilgang til systemet (inkludert eventuelle  myndighetskontakter) ha rollen «innmelder». 

 

Oppdatert: 21.12.2023

Fant du det du lette etter?

Ikke skriv inn personopplysninger her.

Vi svarer ikke på henvendelser fra dette skjemaet. Tilbakemeldinger gitt her brukes kun til forbedring av nettstedet.