Roller
Det er definert ulike roller i meldesystemet, og disse angir hva du han anledning til å se og gjøre.
De er innlemmet i Altinn sitt påloggingssystem. Rollene som finnes er følgende:
- Innmelder (selskap) – den hos rettighetshaver som melder inn undersøkelsen i meldesystemet)
- Saksbehandler FDIR
- Godkjenner FDIR
- Saksbehandler HI
- Godkjenner HI
- Saksbehandler Sokkeldirektoratet
- Godkjenner Sokkeldirektoratet
- Delegerer: Den i organisasjonen som er delegert myndighet fra øverste leder til å administrere tilgangene til løsningen i Altinn. Denne personen legger til og fjerner personer tilknyttet egen organisasjon som brukere av systemet.
Det er et poeng å holde antall roller til et minimum siden en del programmering er knyttet til de ulike rollene. I innmeldende selskap må alle som skal ha tilgang til systemet (inkludert eventuelle myndighetskontakter) ha rollen «innmelder».
Geofysiske undersøkelser
Oppdatert: 21.12.2023